mandag 14. juni 2010

Meg og symaskinen min

Jeg har kjøpt meg symaskin. Bare fordi jeg hadde lyst på en. Jeg har aldri sydd før.
Den ble stående midt på gulvet ganske lenge før jeg i det hele tatt turte å åpne den. Da jeg til slutt pakket den opp, mistet jeg motet helt. Instruksjonsboka var tykk som en bibel og totalt uforståelig, monster-maskinen var full av rare knapper og hjul, og hvordan kunne vel jeg vite at det skulle være tråder både over og under? Og ikke minst, hva var den rare tingen som så ut som en gasspedal? Jeg trodde man skulle bruke hendene og ikke beina.

Etter maange timer klarte mannen min (!) å tre i undertråden, og vi fikk sydd noen sting på en prøvelapp. Enda flere timer senere hadde jeg produsert et slags nøkkelbånd, som alle på jobben lo av da jeg stolt viste det frem dagen etter.

Så jeg droppet alle andre planer i helgen. Husarbeidet og klesvasken fikk leve sitt eget liv, og jeg avlyste den turen på byen. Sto opp grytidlig på lørdags morgen og slåss med monster-maskinen.
Jeg har bannet, svettet og blødd på fingrene, jeg var en millimeter fra å levere hele greia tilbake på butikken (for den virket jo ikke, sømmene ble skjeve og trådene floket seg!)
Jeg satt oppe nesten hele natten.

Som sagt, jeg har aldri sydd før. Men jeg liker utfordringer, og elsker å gjøre ting jeg ikke kan, så her er resultatet - om enn bare noen enkle sminkepunger. Det er da en begynnelse.
Disse ble ferdige bare TO dager etter at jeg sydde mitt aller første sting.

Så vi ble altså venner til slutt, jeg og symaskinen. Men det er fortsatt mannen min som trer undertråden for meg.







1 kommentar:

  1. Så flink du er :) Jeg kan selv ikke sy men blir inspirert når jeg ser at du får laget så mange fine ting så kort tid etter du har kjøpt symaskin. Stå på...selv så skal jeg nok presse på litt hjemme slik at jeg osgå får meg symaskin...hittil har mannen argumentert med at det 'bare roter' men mamma'n min har lært meg et noen ganger er det bedre å spørre om tilgivelse enn om tillatelse :D

    PS signerer med min gamle wordpress blog da det ikke er mulig å sette inn et egent domene...men den nye finner du her http://imwithleia.com/blog/

    SvarSlett